Terima kasih Tuhanku…

Kerana dalam ukhuwah, apabila kasih sayang yang dibina
tidak dimulakan dengan akidah yang satu atas fikrah yang sama
maka apabila hilang tujuan permulaan, hilang rasa dan perasaan.

Terima kasih wahai Tuhanku 
Y
ang sentiasa melimpahkan rahmat-Nya 
Membenarkan aku menghadap-Mu
Tuhan yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang 
Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
Mengizinkan ku minta pada-Mu 
Memuja memuji sepenuh hatiku 
M
emohon munajat pada-Mu Ya Rabbi 

Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
Tidak pula pandai beradab dengan-Mu 
Aku mula bimbang kalau aku derhaka dalam ketaatan 
Bukan rahmat dari-Mu yang ku dapat 
T
apiku kan dapat kemarahan-Mu 
Ya Rabbal ‘Aalamin maafkanlah aku…

Terima kasih Tuhanku…
Masih aku tsabat dengan izinMu
Biarpun sms ku tak berjawab
Berlalu ia pergi tanpa bersalaman
Pandangan dibawa jauh membelakangi diri

Aku hanya insan yang lemah
Tidak mampu menurut perancangan dan hasrat insan terpilih
Namun doa ku tetap mengiringinya
Agar bahagia yang dicari menjadi miliknya

Allahumma Inni a’uzhubika minal hammi walhazan
Astaghfirullahalladhi Laailahailla huwalhayyulqayyu mu waatubuilaih.

Satu Respons to “Terima kasih Tuhanku…”

  1. Gabriel Deniasaputra Says:

    Allhuakbar…

Tinggalkan Jawapan

