Saat ini selama dalam percutian ini…

lakaran rindu itu terus-terusan kusingkirkan
hari demi hari biar hilang rasa  pilu
bersama zahir yang mengandung hayatku
hingga nanti bila kutemu Rabb dan Ilahku
moga kalian sudi menghadiahkan al-fatihah
tatkala jasad itu dikambusi sang bumi…

Saat ini usahlah diriku dihubungi…
aku ingin berehat sebentar…
tak mahu kumenjawab dari mana pun panggilan,
tidak juga aku rasa ingin berSkype,
berYM, emel, blogging, facebooking,
dan yang sewaktu dengannya…


aku hanya ingin…
meluahkan rasa hati di warkah bisu ini
biarkan diri ini sendiri
memuhasabah diri
yang selalu lari
dari realiti
sesaat cuma bersamaNya
menghilangkan rasa rindu dan pilu

kerana kalian tidak mampu
memahami diriku ini…
dan aku juga tahu…
kekurangan diri ….
alhamdulillah kini…
kalian mampu peroleh sendiri…
kebahahagiaan hakiki…
biarkan aku singgah lebih lama
bersamaNya
kerana Dia saja yang tahu
segala yang terbuku dihatiku
Cukuplah Ia bagiku…
Biarkan aku sendiri dulu…

Satu Respons to “Saat ini selama dalam percutian ini…”

  1. Aiman Says:

    Kanvas sepi bertandang lagi,
    terkandas hati dalam emosi,
    biarlah usah difikir lagi,
    andai bisa mengganggu diri..

    Kita hidup bukan pada manusia,
    biarkan mereka dengan ‘mereka’nya,
    usah dibias pada diri kita,
    supaya hidup masih ada makna,
    bukan kita hanya untuk ‘kita’..

Tinggalkan Jawapan

